Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Idag för ett år sedan dog vårt barn

Publicerad 2013-06-03 08:54:59 i Hanna

Den andra juni 2012 trodde vi att det var dags att föda vårt barn. Mina värkar var regelbundna och täta, de hade hållit på sen 31 maj men av och till. Men nu trodde vi att det var dags på riktigt. Klockade några. Åkte in. Det visade sig att jag inte var sådär vidare öppen, och att värkarna stannade av igen.
Vide, vårt första barn, mådde bra. Vi fick åka hem.
Värkarna tog fart under kvällen.
Ca 20 timmar senare gick vattnet hemma. Fint, klart till rosa vatten. Inget oroande. Förlossningen tyckte vi skulle vänta en stund till innan vi åkte in. Det tyckte inte jag. Så den tredje juni runt lunch åkte vi tillbaka till förlossningen.
Och vår värld krossades. Den kommer aldrig nånsin bli hel igen.
För Vides hjärta hade helt oförklarligt slutat slå. Han var död. Ingen vet, ingen kommer nånsin veta, varför. Jag var frisk, Vide var frisk.

Vide föddes strax efter ett på natten den fjärde juni 2012. Han är det vackraste jag någonsin sett.

Nu ligger lilla syskonet, vårt andra barn, och växer och mår bra i min mage. Nove Lo kommer aldrig få träffa sin bror. Vi kommer aldrig kunna förundras över hur de gör saker lika eller olika när Nove kommit ut.
Nove Lo måste stanna hos oss, växa upp med oss. Något annat klarar vi inte.

Våra barn är våra kärlekar.

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2013-06-03 11:17:47

Det finns ju inga ord. För det är ju bara så fel.
Älskade unge, älskade ni och älskade lilla syskon.
Hjärtat värker och tårarna faller men snart kommer dom falla av lycka också. Det vet jag som jag aldrig vetat något förut i hela mitt liv.
Tänker på er, alla ni fina underbara ni <3
Kramar

Postat av: Annika Lengel

Publicerad 2013-06-03 11:30:28

Mycket kärlek och kramar till er fina ni, mina tankar är med er idag. Ett ljus kommer tändas ikväll för Vide ♡

Postat av: Marika

Publicerad 2013-06-03 12:03:31

Den 4 juni förra året var lika vacker som idag. Förväntan och glädje vändes till sorg och smärta. Hanna och Sara, kan bara ana er smärta men vet att ni är i våra tankar och böner idag och alltid. Stor kram

Postat av: Mia Modigh

Publicerad 2013-06-03 13:32:52

Det finns inga ord som kan lindra smärtan. All kärlek till er! ♥

Postat av: Anna Sandström

Publicerad 2013-06-03 15:52:11

Han är så fin er Vide. Älskade unge. Helt ofattbart. Största kärleken. Största sorgen. Massa kramar till er idag.

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-06-03 18:46:46

Fina Vide, storebror och så innerligt älskad. Stora, varma kramar till er Hanna och Sara

Postat av: Achillea

Publicerad 2013-06-03 19:34:04

Den absolute finaste och mest sorgligaste bilden. Han ar sa vacker Vide.

Postat av: Sara F

Publicerad 2013-06-03 21:32:41

Åååå fina Vide. Så otroligt älskad och saknad. Tänker på er massor - hela tiden finns ni i mina tankar. Ni är så fina <3
Massor av kramar och kärlek till er fyra

Postat av: Sara F

Publicerad 2013-06-03 21:36:56

Å tusen tack för att jag har fått privilegiet att läsa dessa fina ord, eran resa, era tankar, era känslor och era privata tankar. Så himla fint av er att låta mig vandra med er i er resa. All kärlek till er <3

Postat av: Rosemarie

Publicerad 2013-06-03 23:41:19

Kan inget säga mer än att jag beklagar så mycket och hoppas lika mycket att denna gången ska bli annorlunda.
Hoppas så att Vide ska få ett syskon som får stanna hos er. <3

Postat av: Anna M

Publicerad 2013-06-04 19:35:36

Fina fina Vide!
Stora varma kramar till er alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela