Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Läkarbesök och stränder

Publicerad 2013-06-26 17:41:41 i Hanna

Varit på läkarbesök idag igen.
Alla värden på mig ser bra ut, ctg fint. Bra med fostervatten och Nove Lo dricker och kissar. Tyder på friskhet på alla möjliga sätt. Aortabågen såg vi också. Lilla stora bäbis! Längtar efter att få se dig på riktigt nu.

Väntan, väntan. Rädsla och längtan. Längtan och saknad.
Stora känslor.

Vi har varit på stranden både måndag och tisdag. Jag har badat! Som jag älskar att bada, det är sommar för mig. Och att kunna stå utan att det gör ont nånstans som jag kan i vattnet. Det är lyx. Skönt också att göra det, med tanke på att när Nove kommit ut är det badförbud.

Stranden innebar också att se ettåringar som tultar omkring sina föräldrar. Att se ettåringar på stranden innebär en stor saknad. Och en stor längtan. En krock i havet av känslor gentemot mina barn. Vide skulle gått där i solhatt och skvätt lite med en spade. 13 månader snart, skulle han varit. Så stor och så liten. En blond liten på en strand. Suttit på huk i vattenbrynet.
Nove Lo ska få göra det nästa år. SKA! Nove Lo, älskade lilla syskonet. Som ska stanna på jorden.

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2013-06-26 20:04:42

SKA <3

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-06-26 21:50:43

Men jag måste bara fråga...hur länge är det kvar? Jag minns att det är ett datum i juli som är satt, men ni måste ju va i v 50 snart! Går så sakta! Jag längtar efter bebisbesked! Längtar efter jubel, glädjetårar och lycka. Ni är så värda det!

Postat av: Åse

Publicerad 2013-06-29 07:59:45

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela