Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Lite hälsorapport...

Publicerad 2013-06-13 13:57:27 i Hanna

I tisdags var vi på ett ultraljud igen. Planerat. Tyvärr ställde Nove Lo inte riktigt upp på bild. Eller den bm skrev iaf inte ut någon. Vi fick titta en bra stund dock. Nove snuttar på sin underläpp varje gång vi kollat. Undrar om det kommer fortsätta på utsidan. Eftersom vi ska få ut en levande liten denna sommaren.
Vikten är det inget fel på, ca 2600 g. Nära nog precis på medellinjen. 3% över ungefär.

Vad vi längtar efter att få se vårt barn nu. Längtar och är rädda. Sara har det väldigt mycket jobbigare än jag med oron. Hon känner ju inte Nove Lo hela tiden, hon har ingen som helst möjlighet till kontroll. Så de senaste dagarna har jag ärligt talat mest oroat mig för henne. Hoppas det lugnar sig lite snart.

Själv mår jag bättre än förra våren, rent fysiskt.
Känner mig inte alls lika svullen. Mer rörlig. Kan inte nog tacka min aktiva och peppande sjukgymnast! Hjälp vilken skillnad det är på foglossningsproblem med fortsatt rörlighet och foglossningsproblem med bara smärtlindringsråd. Så om du får ont i fogarna: bli inte stilla! Träna bålstabilitet, med hjälp av sjukgymnast. Tyvärr gör inte så många sjukgymnaster så här aktiv träning med gravida.
För mig hjälper det ju med akupunktur också. Väldigt skönt.

De mätte upp ett lite för högt blodtryck på mig i tisdags. Det var väldigt jobbigt. Hade det sista veckorna med Vide, men inget vården tror påverkade honom.
Nu har vi mätt hemma också. Helt normalt, som det legat hela denna graviditeten. Måste fått ett felvärde. Hoppas det! Ska mäta hos barnmorska i morgon. Har tagit blodprover och sådär. Inget konstigt, ingen leverpåverkan (vilket är vad man är rädd för med högt blodtryck hos gravida).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela