Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Börjar likna klagan

Publicerad 2012-11-26 21:37:05 i Hanna

och det är verkligen inte meningen.
 
Känslostormarna är inte likt någonting jag känt tidigare. Jag saknar min son mer än vad som går att sätta i ord. Och är så ofantligt tacksam över det lilla hoppet som växer i Videbo. LillaLo-hoppet. En brevvän sa till mig att när man sett hjärtat slå har missfallsrisken minskat markant. Det kändes lite skönt.
 
Egentligen var det dock en mycket trivialare sak jag behöver få ur mig. Jag har så ONT. I fogarna. Och rygg. Mest i höfterna, men hela ryggraden värker. Knän och fingrar med. Hur blir det här när jag blir tjock också?
Så idag har vi köpt en madrass med sånt där minnesskum i. En rätt billig, på rea, till bara mig. Så har vi köpt en mastodontlång kudde att ha mellan/under benen. Och ett par duntossor att ha i sängen, mina gamla ruggar fjädrar.
 
Lång kudde
 
Rutig duntossa

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-27 13:10:11

Även människor med livsperspektiv har rätt att klaga! Glöm inte det. Gör det så mycket du behöver. Fogsmärtor är inte att leka med. Hoppas smärtor och stormar lugnar sig när hormonerna är invänjda. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela