Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Vi har sett det lilla lilla lilla!

Publicerad 2012-11-23 16:35:32 i Hanna

Varit hos vår läkare idag. Hon som var med när Vide kom och vände.
Fick titta med ultraljud på lilla minigrodden. Hjärtat slog! Allt såg bra ut.
 
En sån väldig lättnad. Vi har redan fått se den där pyttelilla. Med små pulseranden. Det hade nog börjat slå för ingen tid alls sen. Tror att vi är i vecka 6+0 idag. Det stämde både med storlek, tid och allt vad det är. Vi får väl se, nästa gång får vi någon form av beräkning på vecka. Detta ul var mest för att jag ska äta trombyl, då ville hon kolla innan så det satt där det skulle och sådär. Så nu äter jag trombyl.
 
Våra känslor var så mycket större än vad jag hade räknat med. Vad någon av oss räknat med. Nervositet till ångestnivå innan. Det hade vi ju förstått. Men efteråt. Jag har just sovit på dagen, vilket jag aldrig gör. Vi fick ställa in våra (inte så ansträngande) kvällsplaner. För vi blev som helt... jag vet inte. Kan inte tänka. Blodtrycket försvann och ingen av oss hör vad den andra säger. Glada, tacksamma för att allt ser okej ut och... glada.

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2012-11-23 18:11:16

Tårarna bara trillar av glädje, jag är så lycklig för er skull.
Sen börjar dom trilla för att jag får gråta glädjetårar och för att ni är glada.

Älskar er <3

Postat av: Johanna P

Publicerad 2012-11-23 19:56:17

Har bara ett enda att skriva:
:D
:D
:D
:D
<3
Saknar ord!

Svar: Du är så himla bra du Johanna! //H
litenlo.blogg.se

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-24 20:02:41

Ärtan, pärtan, bli en Lo!
Mamma, mamma börjar tro,
att ännu en dag
få glädjas ett slag
för fröt som fortsätter gro.

Värmer upp inför julklappsrimmen:)

Svar: Fina du!
litenlo.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela