Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

0 dagar 19 öppettider och 30 minuter

Publicerad 2012-10-23 13:32:00 i Hanna

Undrar hur länge en google translate-översatt app kan vara rolig. Det har blivit som en grej att ha nedräkning.
 
Är inte så nervös för det här ultraljudet, de verkade ju sköta sig förra gången. Äggstockarna. Men man märker att mina tankar har satt fart nu, för jag sover verkligen som skräp. (Fogontet hjälper ju inte.) På något sätt tror jag att det här kommer gå på en gång. Skrämmande.
 
En väldigt klok person som är med i en liten sluten grupp på fb skrev något klokt idag, om det här med framtidshopp. Hon skulle börja med att försöka få syskon till sina tvillingar, en av dem fick leva. Sa att iom att hennes tablettbehandling satte fart var hon säker på att det skulle lyckas. Att hon egentligen visste allt det där med risker, hur stor chans det är, missfall och att barnet kan dö. Men det värsta som kan hända om man glädjer sig över ett hopp är ju att man varit glad i onödan.
 
Det är ju verkligen inte onödigt. Glädje. Jag blev tårögd över att hon tänkte så, släppte en del av mina tankevurpor på kuppen.
 
Min kära mamma är här och vi ska till stan. Hon är bra, mamma. Jag också, som tänker åka till stan.

Kommentarer

Postat av: Rose-Marie Tell

Publicerad 2012-10-23 21:45:38

Ja du/ni är värda att vara glada nu och ja här livet kan allt hända, tyvärr med oss och våra nära och kära också. Inte bara med de små liven.
Så man kanske ska ta ut lite glädje i förskott och våga leva livet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela