Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Jaha, igår tog jag första sprutan.

Publicerad 2012-10-16 16:00:34 i Hanna

Den innehåller follitropin alfa. Det stimulerar äggstockarna, och låter fler ägg än vanligt mogna. Så de har några att välja på. När vi var på FE igår frågade jag om biverkningar.
"Ja, det är ju ingen medicin man får huvudvärk av direkt" svarade de. När man då kommer hem och läser biverkningar "Mycket vanliga: huvudvärk" vet jag inte hur mycket annat de sa som går att lita på. Bara att läsa på då...
 
Vi är ju inte det paret som ska undanhållas risker. Vårt risktänkande kommer att vara på max nu, jag vill veta ordentligt. Hon sa också att det finns risk för överstimulering, men jag tyckte mest hon mumlade diffusa saker när jag frågade hur man skulle märka det. Fokuserade mer på hur ovanligt det var. Så onödigt. Struntar högaktningsfullt i hur ovanligt det är.
 
Idag har jag tänkt jättemycket på Videfin. Mer om detta kommer säkert stå i Videbloggen. Om jag inte somnar av ren utmattning istället för att skriva. För sömn blev det ju inte så mycket i natt.
 
Han kommer ju leta sig in här också såklart, Vide. För han är ju så med hela tiden. Älskade unge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela