Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Tankar som börjat snurra

Publicerad 2012-10-16 19:11:31 i Hanna

Känslan jag har nu. Det är nog bland det konstigaste jag känt.
Jag saknar Vide så sorgsåret sliter och river. Medan jag sitter mitt i planeringen av vårt framtidshopp. Så det är som att jag sitter med en dröm som var. Som jag är tvungen att vakna upp ifrån fast jag verkligen inte vill. Drömmen om när Vide levde. Och så drömmen som är framför oss. Som jag så gärna vill gå in i. Hur får Vide plats där. Hur får jag plats där…

Har sett detta beskrivas i text förut. Av andra mammor till små barn som inte fått stanna. Mammor som fått ett plus på en sticka. Det som betydde allt. Och så slits man mellan framtid och sorg. Miljoner känslor.
Har inte ens fått vår sticka än. Med ett extra streck som betyder allt. Det är så många steg innan vi kommer till att få chansen att använda en sticka. Ändå känns allt väldigt konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela