Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Svar till Johanna

Publicerad 2013-04-23 14:40:00 i Hanna

Det går dåligt för mig att försöka svara direkt på din kommentar, Johanna. Beror förmodligen på min ovilja att använda datorn istället för telefonen.

Så det här inlägget är "bara" en replik på ditt svar.
Först: oj, vad väldigt ogenomtänkt skrivet av din vän! På så många sätt. Kan tänka mig att det skar rätt djupt och länge.

Visst är det som du skriver. Det ligger en del avundsjuka i den där frustrationen. Avundsjuka över att en del sluppit reflektera, tänka och vända på det här med existens.
På att en hel massa människor kan tillåta sig vandra omkring uppe på ytan. Slippa fundera över vad som är en samhällsnorm och vad de som individer egentligen tycker och står för.
Jag önskar jag var där ibland. Men oftast inte längre. Har lärt mig massor om mig själv det här året. Hade velat slippa lära mig nåt alls av det.

Tacksam över att du läser och tänker på oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela