Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Ultraljud snart, barnmorska nyss

Publicerad 2013-04-03 06:43:26 i Hanna

Om två timmar är vi på Danderyds sjukhus och ska göra ultraljud. Notch, kallas den sorten. Är inte riktigt på det klara med exakt vad som mäts. Men blodflöde till livmodern och blodflödet i navelsträngen till bebisen i alla fall. Är det intressant förklarar jag mer sen.
Storleken på bebisen mäts nog också. Det är konstigt, men jag är fortfarande inte särskilt rädd. Brukar ha ångest någon vecka innan.
Fortfarande glad över att vi var hos barnmorskan igår. Det kanske gjorde susen?
Allt ser bra ut. Magstorleken mättes för första gången, den ligger exakt på kurvan. 23 eller 24 cm, jag kommer inte ihåg. Hjärtat pickade i 140 och mitt blodtryck var bra.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-03 09:12:49

Jag är nyfiken hur Nochen går till. Undrar om det var liknande jag gjorde i kring v 32 på TUL. Då lyste de upp moderkakan i färg för att se flödet och ev levrat blod. Lycka till idag! Skönt att slippa ångesten. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela