Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Efter-undersökningssömn och Vide

Publicerad 2013-02-22 17:00:08 i Hanna

Börjar lära mig nu. Att när vissa viktiga undersökningar är gjorda (läs ultraljud) sover jag. Hur mycket som helst. I alla fall när de gått bra, vilket ju är fallen hittills.

Vårt kök och halva vår hall blev hastigt och lustigt utan golvmatta i morse. Det luktar konstigt och är inte så trevligt här.
Så vi åkte iväg och åt lunch. Plötsligt när vi ätit blev jag så trött att det på riktigt blev svårt att röra sig. Hemma sov jag ett par timmar. Är trött som en tokig fortfarande. Så nu väntar några sovaifatt-nätter framöver. Kanske ska sova nån timme till nu med?

Dagen har varit konstig. Lycka över lilla Nove Lo. Mycket lycka! Och mer intensiv saknad än på länge efter Vide. Det blev så tydligt, så väldigt klart och tydligt att han saknas. Att han skulle varit här och gett lycka på ett barnsätt, han med. Inte på sitt speciella vis, med stoltheten och kärleken jag känner men inte riktigt kan visa honom.
Han skulle fått livet av oss. Vi skulle lära honom en massa saker. Han skulle lära oss att vara småbarnsmammor. Nu lär han oss den tyngsta kunskapen jag nånsin burit.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-02-22 18:31:08

Åh, jag kan inte ens tänka mig hur stor saknaden är.

Sov på! Det är tid som går utan att man märker av den. Tid som ska hinna gå innan Nove Lo behagar komma. Ni ska bli småbarmsmammor nu! Igen, på ett annat sätt, som det är tänkt.

Förlåt att jag frågar igen, men är det ett dubbelnamn, eller är Lo andranamn?

Postat av: RoseMarie

Publicerad 2013-02-23 08:41:34

Ville bara tacka er för en bra Lördagsmorgon. Vaknade tidigt och kände att ja ville gå igenom missade och även några lästa inlägg här i bloggen. Jag är ju i det stadiet ni befann er i slutet av nov. Början av dec. borde det bli. Även om alla graviditeter är olika så stämmer ju tiderna och sådant på ett ungefär. När ska man tex skriva in sig på MVC och när börjar magen synas osv....
Här väntas det för fullt till 13 mars så vi kan få se hjärtat.
Oj detta blev långt, jag skulle bara tacka och säga att oj vad tiden gått. Tycker inte det var länge sedan du och jag ruvade ihop. Men den går nog sakta för er kan jag tro. Jag tkr tiden går långsammare nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela