Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Min kurator

Publicerad 2013-02-08 15:21:08 i Hanna

Ibland blir jag sådär extra tacksam över att vi fått så mycket och så bra hjälp kring allt det här.
Så jag tänkte hylla min kurator lite i ett inlägg.
Jag har haft det rätt jobbigt några dagar, inte hela tiden, men mycket tankar.
Dålig sömn, mardrömmar, mycket oro, ångest och rädsla. Och ILSKA. Har varit så arg.

Så skulle jag då till kurator S idag. Först tog jag själv ilskan. För usch så arg jag är. Hon rationaliserade, konkretiserade och gjorde så allt liksom syntes klarare. Vad som kan göras. Och vad som inte kan göras.
Sen drog hon ur mig massor av orostankar. Tankar jag inte vågar säga högt till nån. Det var så skönt att säga allt. Så fick hon ur mig vad som lugnade mig, något jag inte varit medveten om själv. Hur jag kan försöka bryta de jobbiga och ologiska tankarna.
Vi har ju faktiskt en rörlig krabat. Rörlig krabat som jag har förmånen att få känna tidigt. Det tyder ju på att ungen mår bra. Mår bäst i familjen, som kurator S sa. Jag har bilder från ultraljudet. Och jag har inspelade hjärtljud. Magen växer på bra!
Efter en timme med många tårar kom jag ut med sänkta axlar och en känsla av tacksamhet.

Hon hjälper mig så mycket.
Det finns fler som hjälper oss. Jag är så glad över att nätet runt oss funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela