Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Snälla snälla sparka!

Publicerad 2013-02-20 07:08:28 i Hanna

Drömmer. Hela nätterna känns det som. Vaknar ofta ofta.
Vill kunna väcka bäbisen. Behöver en alldeles säker buff nu.
Snart är det ultraljud. Det måste se bra ut.
Älskade lilla magbäbis.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-02-20 13:58:40

Jag tror det är en graviditetskomplikation att drömma (på allvar alltså, jag skojar inte) Så drömmarna i sig borde vara ett gott tecken på att allt är bra med er. Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-20 21:44:17

Håller tummarna stenhårt!

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-02-21 21:50:27

Åh, är så glad och lättad! Två tankar:
1 Är nyheten om det vackra namnet även nyhet om vilket kön det var? Jag som bor på landet kunde inte riktigt avgöra om det var tjej eller kille... Och jag frågade Google och blev inte klokare. Inte heller blev jag klokare av de fina kläderna, som var hyfsat unisexa. Eller är det kanske som Camilla skriver, ett namn som passar till både och?

2 jag tänker ofta på när jag skulle göra ul två veckor innan fl, pga mina dåliga levervärden. Bm som gjorde det började med att säga: nu ska vi se först om hjärtat slår... Och jag minns hur jag helt obrytt svarade att jag skulle blivit förvånad annars för hen sparkar så mkt. Nu efteråt har jag ju förstått innebörden av alltihop och hur dramatiskt det kan vara med ul. Så ovetandes jag var. Starka ni som vet annat, och ändå vågar. Ni klarade dagen!

Svar: Dedikerade ett helt inlägg till namnet, eftersom en del frågar. :)
Visst är det så, Johanna! Att ultraljuden förut var så mycket enklare. Kommer ihåg att jag var lite nervös med Vide inför ul, men nu är det ju som en skräck. Hoppas det lättar någon gång, vi ska ju göra ett par till...
Jag tycker också att vi är modiga, som kastar oss ut. :)
litenlo.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela