Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Tankar om oro och graviditeten

Publicerad 2013-02-14 16:57:25 i Hanna

De flesta funderingarna just nu handlar om att jag inte hinner med. Har på något sätt stannat i första trimestern i tanken, så jag blir ganska förvånad över allt som händer. Kroppen och Hoppbönan fortsätter ju graviditeten... Det är svårt att längta sig fördärvad och tycka tiden ska gå samtidigt som jag tycker att den rusar iväg väl fort. Det pickar och tänjs varje dag från Bönan och magen dundrar iväg. Ser ju gravid ut...
Nästa stora hållpunkt är ju rutinultraljudet. Oj oj oj. Idag har jag känt att jag längtar lite till ultraljudet, inte bara tills det är gjort. Hoppas jag kan ta till mig lite och att det är mysigt. Och att allt ser bra ut.

Lite tankar kring oro. En vän var här. Vi pratade kring oro och ro. Mest hon faktiskt. Hon hade hört en psykiatriker prata om det normala i oro, att tillståndet är normalt så länge det inte ger fysiska symtom och sådär. I relationen mellan mor och barn växlar det mellan ro och oro hela tiden.
Det kändes skönt att försöka komma ihåg. Vår oro är normal, även om den just nu är lite för stor i proportionerna på grund av att vi inte läkt från sorgen så mycket ännu. För sorgen efter Vide är så ny och trasig fortfarande.
Man ska oroa sig. Men lagom mycket.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-15 19:50:01

Det var en bra riktlinje, ro eller oro. Och att det är ok att känna ro också, utan att för den del känna att den känslan är ovan. Svår balansgång och lagom är bäst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela