Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Vide och Bönan

Publicerad 2013-02-16 13:22:12 i Hanna

Det är en konstig graviditet det här. Gjorde nyss resan, den slutade ju i katastrof. Vi miste vår son, vår son miste sitt liv. Just när det skulle börja utanför magen.
Jag är så stolt över Vide, han är det finaste jag sett och det bästa jag har. Och har haft.
Bönan är också det nu, det bästa jag har. Så skört, nu vet vi att det är så skört. Att även friska barn rycks bort från livet alldeles för tidigt.
Just idag orkar jag vara tacksam över Hoppbönan.
Tacksam över att jag känner hen varje dag. Att Bönan kom till oss så fort vi försökte igen, och har stannat så här länge. Vi ska få se det här barnet växa upp. Det måste bli så.
Jag är också tacksam över att det blir lite som syskonlikhet, rörelserna bäbisarna i magen gör. Vi kallade Vide för yogabäbisen, han tryckte sig ut mot bukhinnan rätt ofta och tidigt. Nu kan jag och även Sara rätt ofta känna en liten korv trycka ut sig under naveln. Älskade älskade barn! Gör som storebror du, för han var en mycket meddelsam magbäbis. Ända till slutet.
Det är lugnande för oss mammor det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela