Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Femåringen

Publicerad 2013-01-30 15:03:02 i Hanna

Jag är fortfarande i Kalmar. Bor hos min mamma och har en femåring här ett par dagar, är som barnvakt mest på eget önskemål.

Femåringen sov med mig i dubbelsängen vi har när jag är hos mamma.

När vi skulle gå och lägga oss pratade hon mycket om den nya graviditeten.
"Nu har du två barn, Hanna! Ett i himlen och ett i magen."
"Bäbisen i din mage är så hääääär liten nu." (Jag försökte jämföra med nåt, för hon visade som en ärta. Sa att den nog är nästan lika lång som hennes fot. Foten blev mycket ingående studerad.)
"Men, ni är ju två mammor till er bäbis. Är pappan också inne i din mage?" (Nej! Bäbisen har ingen pappa. Vi fick hjälp av donator bla bla bla...) "Men vem tar hand om bäbisen när den är i magen då?"
"Om det blir sommar och bäbisen kommer ut utan att hjärtat slår, då blir du så ledsen igen." (Ja, så det ska inte hända. Lillasyskonet ska stanna hos oss.) "Ja! Och bli lika stor som jag! När bäbisen är så här stor då är jag.... 12 år." (Lilla mattegeni! -vi räknade lite innan svaret kom.-)

Det var så befriande att prata med henne. För jag trodde på det jag sa, om att LillaLo SKA stanna hos oss.
Älskade barn! Alla tre!

För övrigt är hoppbönan igång i magen. Fina fina!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-30 20:14:46

Åh! Barn är bara så innerligt härliga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela