Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Kalmar och tankar

Publicerad 2013-01-27 20:55:11 i Hanna

Jag och Sara är inte på samma ställe en vecka framåt. Jag är hos mamma, Sara hemma. Har längtat hit! Men det känns konstigt att inte vara med Sara.
Åkte bil hit. Igår. Aj aj i fogarna, speciellt symfysen. Men får låna en tempurmadrass av min pappa och hans fru. Det är bra, riktigt bra. Är som vanligt i symfysen redan idag. Eller, nästan i alla fall.

När vi var hos bästa barnmorskan i torsdags spelade vi in hoppbönans hjärtljud. Har lyssnat på dem varje dag. Det lugnar lite.

En insikt som kom till mig efter det där besöket är hur energikrävande panik är. Jag var fullkomligt slut hela fredagen, trött bortanför trötthet.
Jag hade så hemskt mycket ångest ett tag, när allt var som svartast. Konstant ångest, mer eller mindre. Inte konstigt att ingenting alls fungerade. Jag förlät mig själv lite då, för hur jag tänkte. Om mig själv och om världen.

Det tickticktickar på från livmodern mer och mer. Långt ner. Det är så mysigt, så väldigt väldigt mysigt. Heja lilla älskade hoppbönan!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-01-27 21:13:47

Ni är så modiga som vågar livet. Vågar utsätta er för det allra känsligaste igen. Ni bär på en så stor rädsla, och det är inte konstigt att den tar över ibland. Jag kan se eran styrka bakom rädslan. Styrkan som driver er att orka det här.

Så skönt att ni snart är inne i fasen att det kommer gå att knuffa lite på plutten, för att få en lugnande puff tillbaka.
All styrka till två fantastiskt modiga mammor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela