Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Sjukgymnast

Publicerad 2013-01-07 22:59:53 i Hanna

Idag har jag varit hos sjukgymnast. Tänk va? Vecka 12+. Då får man börja göra en massa saker. Man får smärtlindra med TENS. Helt såld på det. Älskar den. Hoppbönan slipper lite paracetamol och jag slipper mycket smärta.
Ska träna hos henne två gånger per vecka, hela graviditeten. Det blir nog bra det här!

Tankarna går så mycket fram och tillbaka. Oron varierar, ibland minut för minut. Videsaknaden känns också olika minut för minut. Haft en fin dag, åt lunch med C efter sjukgymnasten. Mysigt!
Kvällen har varit jobbig. Var som om mycket spänningar släppte. Grät mest åt ingenting. Eller allt.
När jag satte tens slappnade i alla fall kroppen av, det behövdes. Det börjar pocka på nu, bli verkligt längre stunder. Att det är ett litet syskon därinne. Att hoppbönan är på väg att bli en bebis. Att jag redan börjat knyta an, ganska mycket.
Lilla maglivet! Som ser ut som en liten människobebis redan.
Nu ska jag försöka sova. Var trött vid femtiden...

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-01-13 14:18:17

Är TENS såna där elektriska impulser?

Svar: Ja, precis. Man sätter som klisterlappar på huden. Du får testa när jag kommer. Det är en sån mojäng man kan "träna" med också, fast det har jag aldrig gjort (och det ska man bara göra när man inte är gravid).
litenlo.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela