Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Åka iväg

Publicerad 2013-03-19 10:41:00 i Hanna

Jag ska åka till Kalmar och familjen där idag. Längtar efter dem, såklart. Så det ska bli roligt.

Samtidigt är det, som så mycket nuförtiden, blandade känslor. Och blandade känslor betyder verkligen starka känslor.
Får ångest över att åka ifrån alla trygghetsmänniskor. Rakt ut utanför bekvämlighetszonen. Kommer eventuella barnmorskor fatta? Om jag MÅSTE lyssna extra?

Nove Lo är en exemplarisk magbäbis. Har fortfarande inte behövt buffa för att få känna. Det är ständig gympa och så fort jag vänder mig om lägger hen sig tillrätta. Skönt och bra, är det. Men Vide var precis likadan. Superrörlig hela tiden. Och vi gjorde rätt. Gjorde precis som de sa till oss. Jag var noggrann och försökte känna. Men Vide dog i alla fall. Och nu ska jag och Nove överleva utan rätt sjukhus och utan rätt barnmorska och utan Sara. Det är klart att det går. Men det är väldigt läskigt.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2013-03-19 11:11:48

Stor kram! Kan tänka mig in i oron men som du säger, det kommer gå bra!

Ha så mysigt i Kalmar! Å hoppas vi snart ses igen ❤

Postat av: Malin -Änglamamma

Publicerad 2013-03-19 19:12:37

Hoppas du får det mysigt i Kalmar! <3

Jobbigt det där med dubbla känslor! Men det ska gå bra! Det måste gå bra! <3

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela