Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Barnmorskebesök 22+4 och annat

Publicerad 2013-03-20 12:15:25 i Hanna

Innan jag åkte ner igår var vi hos vår barnmorska. Hon är så lugnande för mig (för Sara också). Tar god tid på sig med oss, vi var där 45 min igår. Hon lugnar mig alltid. Blir rörd, över att det fungerar så bra. Så tacksam över att det är så många som funkar bra också. Superengagerad psykiatriker, kanonkurator och en barnmorska som precis fattar hur hon ska göra med oss. Och lyssnar, anpassar.

Allt gick bra, igen! Tack tack tack, vems förtjänst det nu är.
Nove Lo sparkade runt, hjärtat pickade på i puls 146 med lite variation.
Alla mina värden ser jättefina ut.

Om jag blir orolig får jag ringa till henne, fast jag inte kan åka dit. Bara att jag vet att hon tycker det är helt ok att jag ringer hjälper.

Så får jag väl åka till förlossningen och lyssna om det blir ohållbart...
Det kanske ordnar sig, även här. Skönt att träffa syskon och föräldrar är det i alla fall.

Fogarna gillade INTE att åka buss. Så jag ska försöka få tag på nån som kan ge mig lite nålbehandling.

Längtar efter Sara.

Kommentarer

Postat av: Malin -Änglamamma

Publicerad 2013-03-20 20:47:13

Skönt att det lugnar er för en stund! och att ni trivs med alla runt er och känner att ni blir tagna på allvar! Viktigt!
Hopaps du hittar någon som vill sticka dig! ;)
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela