Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Rörelser

Publicerad 2013-03-28 15:53:28 i Hanna

Det kanske mysigaste som finns med graviditeten är ju att känna hur magbäbisar rör sig, tycker jag.
Det är roligt att Nove och Vide båda varit rörliga, och på lite samma sätt. Våra yogabäbisar!
Nove kommer ibland nu, till handen (värmen?) på magen. Det kommer jag bara ihåg om de sista veckorna med Vide. Men uppmärksamheten är ju en helt annan denna gången.
Älskade, påpassade unge! Vad jag längtar efter dig!
Och älskade älskade Vide! Jag saknar dig så väldigt mycket. Tio månader. Undrar om du hade haft tänder nu. (Själv var jag sen med det)

Är ju i Kalmar sen ett tag för att golvet är som det är hemma hos oss. (Den historien tar aldrig slut, de rev det den 20 februari. Skulle fått nytt i igår. Men entreprenören hade visst inte meddelat vårt val till mattläggaren, så mattan fanns inte inne. Pust, liksom. Det är jobbigare än en kan tro att leva i ett dammoln till byggarbetsplats, stackars Sara som bott hemma. Nästa vecka, ons el tors SKA den in, mattan. Sen ska vi boa och boa tills Nove kommer ut.)
Längtar så efter Sara nu! Hon kommer i kväll. Hoppas Nove är vaken och rör hårt och utåt, så hon får känna sitt barn ordentligt fort.

Har en rolig och rätt kass app om graviditet till telefonen. Den jämför bäbisen med grönsaker och sånt varje vecka. Stämmer dåligt men är festlig.
Här är min majskolvsmage i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela