Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

God morgon

Publicerad 2013-05-19 08:01:10 i Hanna

Igår var det schlager och födelsedagsfirande på kvällen. Hos en kompis.
Väldigt mysigt blev det till slut. Vi hade dock en rätt besvärlig dag, med mycket svängar och hinder. Så vi kom sent. Men blev glatt välkomnade i alla fall, tur för oss...

Gårdagen var, som varannan verkar vara, fylld av motsägelsefulla tankar och en känslomässig matthet det var länge sen jag behövde stå ut med. Ett tag trodde jag hela kvällen också var körd. Är rätt stolt att jag gick upp och kom iväg. Och hade det bra när jag var där.

Sömn verkar det dock vara värre med nuförtiden. Men jag tänker att det hör till sen graviditet nu, inte till den sömnlösa sorgen. Vi säger så. Har sovit gott de timmar jag fick i natt i alla fall. Inga onda drömmar.

Den här dagen verkar innehålla mer sol än igår, då var det mulet och kvavt. Nu sol och en sovande fru, hittills. Klokt av henne.
Själv ligger jag och pratar lite med Nove Lo. Vi buffar på varandra genom magväggen, myser och funderar på frukost.. Och längtar efter att mysa och se varann. Det gör i alla fall jag.

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-05-19 08:51:25

Vad mysigt! Snart får ni se varandra <3

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-05-19 08:54:09

Hen längtar nog att få mysa och se er också! Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2013-05-19 11:01:23

Låter som du och Nove Lo hade en mysig stund tillsammans imorse! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela