Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Mod

Publicerad 2013-05-20 10:26:25 i Hanna

Ibland, när jag känner mig extra modig, har jag börjat våga tro på det här. Lite trevande och skört, men det finns ändå ett hopp om att Nove Lo ska få överleva sin förlossning.

När jag känner mig så modig försöker jag göra nåt jag anser vara lite vanligt för blivande föräldrar. Läsa om barn till exempel.
Idag bläddrar jag i en väldigt väldigt bra bok. Lättläst, positiv och tankeväckande. Om försök till balans, försök till att uppfostra alla barn till de individer de är. Och ge dem möjlighet att välja på riktigt. Svår utmaning. Men viktig, om pojkar ska få lika höga betyg som flickor i skolan och kvinnor lika hög lön som män för samma jobb. Ja, det finns ju tusen andra anledningar också. Men det här är ingen genus- eller feministblogg. Även om jag är lite sugen på att lära mig mer genom att skriva om det ibland.

Idag är jag modig!

I alla fall, alla ni som nån gång träffar ett barn. Från Olika förlag. Läs:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela