Vägen till Nove Lo, Vides lillasyskon

Här kan du läsa om vår sorg efter Vide, vårt förstfödda barn, och vägen till hans lilla syskon. Vide fick inte överleva sin födelse. Nove Lo ligger och växer i Hannas mage. Vardagens tankar letar sig in här och var, vår vardag. Vill du läsa om hur Nove kom till kan du klicka på oktober 2012 i arkivet. Där står det om vår IVF, som lyckades på första försöket! //Mammorna Sara och Hanna

Tjatigt?

Publicerad 2013-05-26 09:12:13 i Hanna

Jag vet att jag sagt det förut. Men världen är faktiskt inte sådär vidare okej. En morgon till att vakna utan att mitt snart ettåriga barn är här.
Utan att veta vad han tycker om att göra precis när han vaknar, utan att bli väckt av honom under natten.
Istället vaknar jag av foglossning, mardrömmar, sorg.
Är så himla ledsen den här morgonen (också).
Älskar Vide. Saknar Vide.
Hatar sorgen. Vill inte behöva acceptera den. Vill inte att den ska ta så mycket plats som den gör. Ett tag tog kärleken över smärtan på nåt sätt. Dit vill jag igen.

Mors dag är det också. Förra året var det en dag av förväntan och drömmar. De är så sönderkrossade.

Skitmorgon.

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2013-05-26 10:28:47

Om ni så skrev samma inlägg om och om igen, utan att byta ut en bokstav, skulle det aldrig bli tjatigt. För sorgen är ju där.

Du kommer dit igen, det gör ni båda, jag lovar.

Mängder med kramar och kärlek, till er allihop <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela